27-12-03

Grappige vragen die men te horen kreeg aan een helpdesk. Men

Grappige vragen die men te horen kreeg aan een helpdesk. Mensen en computers.....een plezante combinatie!
 
Helpdesk: "Wat voor computer heeft u?"
Klant: "Een witte." 

Klant: "Ik krijg mijn diskette er niet uit."
Helpdesk: "Heeft u al geprobeerd om het knopje in te drukken?"
Klant: "Nee hoor, hij komt er echt niet uit."
Helpdesk: "Dat is niet zo mooi. Nou, ik maak er een melding..."
Klant: "Nee, wacht! Ik zie het al, ik had de diskette er nog niet in gedaan, hij ligt op mijn bureau.. sorry..."

Helpdesk: "Klik op het icoontje van 'mijn computer' aan de linkerkant van het scherm."
Klant: "Bedoel je links voor jou of links voor mij?"

Helpdesk: "Goedendag. Hoe kan ik u helpen?"
Klant: "Euh. Hallo. Ik kan niet printen."
Helpdesk: "Wilt u voor mij op de 'start-knop' drukken."
Klant: "Nou moet je even goed luisteren. Niet meteen zo technisch
doen. Ik ben verdomme Bill Gates niet!" 

Klant: "Ik kan niet printen. Iedere keer dat ik het probeer zegt
hij: 'can't find printer'. Ik heb de printer zelfs opgetild en voor de monitor neergezet, maar de computer zegt nog steeds dat hij hem niet kan vinden."

Klant: "Ik wil in het rood printen, maar het lukt niet."
Helpdesk: "Heb je wel een kleurenprinter?"
Klant: "Ah, dank je."

Helpdesk: "Wat staat er nu op uw monitor?"
Klant: "Een pluche knuffelbeestje dat mijn vriendje voor me gekocht heeft in de supermarkt."

Helpdesk: "... en dan toets u nu F8."
Klant: "Hij doet het niet."
Helpdesk: "Wat heeft u precies gedaan?"
Klant: "Ik heb acht keer op de F-toets gedrukt zoals je zei, maar
er gebeurt niks." 

Klant: "Mijn toetsenbord doet het niet meer."
Helpdesk: "Weet u zeker dat het ingeplugd zit in de computer?"
Klant: "Nee, Ik kan niet achter de computer komen."
Helpdesk: "Pak uw toetsenbord op en loop tien meter naar achteren."
Klant: "Okee."
Helpdesk: "Kwam het toetsenbord met u mee?"
Klant: "Ja."
Helpdesk: "Dat toetsenbord is dus niet ingeplugd. Is er misschien een ander toetsenbord?"
Klant: "Ja, er staat er hier nog eentje. Ah. Die doet het wel." 

Verzuchting van een helpdesk medewerker: "Ik vind het vreemd dat er bijna geen handleidingen te vinden zijn die na de instructie: "press any key" eerlijk genoeg zijn om toe te voegen: "behalve Shift, Caps Lock, Control, Alt, Num Lock, Scroll Lock...."

Helpdesk: "Uw wachtwoord is een kleine a van appel, een hoofdletter V als in Victor, het nummer 7."
Klant: "Is dat een hoofdletter 7?"

Een klant kon geen verbinding maken met het Internet.
Helpdesk: "Weet u zeker dat u het juiste wachtwoord gebruikt?"
Klant: "Ja, dat weet ik zeker. Ik heb het een collega zien doen."
Helpdesk: "Kunt u mij zeggen welk wachtwoord dat was?"
Klant: "Vijf sterretjes."

Helpdesk: "Welk anti-virus programma gebruikt u?"
Klant: "Netscape."
Helpdesk: "Dat is geen anti-virus programma, mevrouw."
Klant: "Oh, sorry...Internet Explorer."

Klant: "Ik heb een groot probleem. Een vriend van mij heeft een
screensaver op mijn computer gezet, maar iedere keer dat ik de muis beweeg, gaat hij weg!"

Helpdesk: "Microsoft tech support, kan ik u helpen?"
Oude vrouw: "Goedemiddag! Ik heb nu al vier uur op jullie zitten
wachten! Kunnen jullie me alstublieft zeggen hoe lang het duurt voor jullie me helpen?"
Helpdesk: "Uhh..? Pardon, ik snap het probleem niet helemaal."
Oude vrouw: "Ik heb zitten werken in Ms Word en ik heb meer dan vier uur geleden de helptoets al ingedrukt. Kun je me zeggen wanneer jullie nu eindelijk komen?" 

Helpdesk: "Hoe kan ik je helpen?"
Klant: "Ik ben mijn eerste e-mail aan het schrijven."
Helpdesk: "Oke, en wat is het probleem?"
Klant: "Nou, ik krijg wel de letter a. Maar hoe zet ik er nou een
rondje omheen?" 

Helpdesk via e-mail:
Klant: "Ik kan geen e-mail meer versturen of ontvangen. Help!"
Helpdesk mailt na enig nadenken terug: "Jawel hoor."

Een medewerker van een internetprovider hielp een vrouw met een
technisch probleem. Terwijl de twee wachtten tot de computer opnieuw was opgestart, vroeg de vrouw aan de medewerker of hij haar kon zien door het scherm heen.
Met gevoel voor humor antwoordde de medewerker: "Nou, ziet u dat kleine groene lichtje op de monitor?"
Het volgende wat hij hoorde was een luide gil terwijl de vrouw de
telefoon op de grond liet vallen.


20:13 Gepost door winnie | Permalink | Commentaren (5) |  Facebook |

Commentaren

moerhofke.skynetblogs.be heb zo ook een aantal stoten horen vertellen door de systeembeheerders bij ons op het werk.... men kan er eigenlijk mee lachen maar voor sommige problemen waar die mensen mee geconfronteerd worden : eigenlijk is het om te huilen....

In elk geval winnie : een schitterend eindejaar toegewensten en een zeer goed 2004. Moge al uw wensen werkelijkheid worden (niet overdrijven mee die wensen he --- lol) in 2004

vanwege alle leden van het moerhofke-bloggedrocht

Gepost door: Luc, Katrijn en de kids | 27-12-03

nu ben ik dus heel hard aan het lachen hoor maar wat ziet mijn oog een collega van mij heeft ook eens zoiets geflikt. hij kreeg de computer van het werk maar niet opgestart en ze wisten vanbinnen uit maar niet hoe dat kon; toen die van it kwamen had hij ipv het paswoord in te geven 5 sterretjes gedrukt. hoe stom kun je zijn he; en ik moest per slot van rekening zijn dienst overnemen en niks was in de computer gezet. zalige feesda

Gepost door: weefsnitje | 28-12-03

WINNIE WORTELKE IK WNES JOU EEN ONTZETTEND MOOI EINDEJAAR EN EEN SPETTEREND EN ONGELOFELIJK NIEUWJAAR TOE EN TOT VOLGEND JAAR HE; DIKKE KUSSEN VANWEGE MARIJKE XXXXXXXXXX

Gepost door: WEEFSNITJE | 31-12-03

Hahaha, hier heb ik echt hardop moeten om lachen!

Zalig gewoon!
Greetz,
Aude

Gepost door: Aude Audenda | 07-01-04

Boe!! Amai, juist wak nodig heb nu tijdens de blok hehe.... En ja, ben er eindelijk toe gekomen om es op je siteje te komen en zelfs van de eerste keer ne keer te reageren.... Flink van mij hé :p

Gepost door: Ne vree wijze ;) | 07-01-04

De commentaren zijn gesloten.